از جمله دلدادگان به آرمان‌ مقاومت رزمندگان شجاع لشکر فاطمیون هستند؛ برادران افغانستانی که پس از تشکیل جبهه مشترک در مقابل داعش، داوطلبانه برای دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب و حضرت رقیه برخاستند و در سوریه با تروریست‌ها به مبارزه پرداختند.

پدر فاطمیون

برادران افغانستانی در عرصه نبرد با تروریسم گره گشای جبهه‌های سخت بودند و حاج قاسم بر نقش محوری آن‌ها تأکید ویژه داشت. شهید سلیمانی خطاب به رزمندگان فاطمیون می گوید: «امروز شاید قدر عمل شما خیلی فهمیده نشود، اما تاریخ در مورد شما قضاوت کرده و سال‌ها بعد همه می‌دانند چه کار بزرگی برای خدمت به بشریت و انسانیت انجام دادید». او همچنین گفته است: «مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره‌ افغانستانی‌ها زدود». 

ظرفیت شناسی و قدرشناسی دو ویژگی بارز شهید سلیمانی

حالا یک سال پس از شهادت حاج قاسم، با دو تن از رزمندگان فاطمیون همکلام شدیم تا جزئیات بیشتری از نوع رابطه میان آن‌ها و این سردار بزرگ اسلام را جویا شویم. حجت الاسلام سید زهیر مجاهد، مسئول رسانه ای فاطمیون در گفت و گو با قدس معتقد است جدا از تمام بحث ها در نوع رابطه میان سردار و فاطمیون دو ویژگی بارز مشهود بود؛ ظرفیت شناسی، قدرشناسی. وی با بیان اینکه افغانستانی های ساکن ایران یک ظرفیتی هست که از 50-40 سال پیش وجود داشته، در تشریح ویژگی نخست تصریح کرد: مردم افغانستان در تمام عرصه و به‌ویژه جنگ تحمیلی، هشت سال حمایت خود را از جمهوری اسلامی به اثبات رساندند. پس ظرفیت فاطمیون در تمام این سال‌ها وجود داشت، اما در حاشیه بود و این شخص سردار سلیمانی بود که با اعتماد به آن‌ها میدان داد و همین رویه به‌ویژه در دفاع از حرم منشأ پیروزی‌های شگرف شد. این رزمنده و فعال رسانه‌ای لشکر فاطمیون در باب ویژگی دوم هم افزود: نکته دیگر در شخصیت سردار قدرشناسی بود، به این معنی که حاضر نبود موفقیت دیگران را به نام خود ثبت کند. ایشان بارها به صراحت موفقیت های میدانی فاطمیون را اعلام کرد. در این مورد عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه «سردار دل ها» تعبیر جالبی به‌کار برد. وی می‌گوید از سردار سلیمانی پرسیدم حرم و مقدسات را در سوریه چه کسی حفظ کرد؟ ایشان بدون هیچ تعللی گفتند این افغانستانی‌های فاطمیون بودند که این کار را کردند. شهید همچنین اعلام کردند اگر فاطمیون نبودند، معادلات جنگ در سوریه به گونه دیگری رقم می خورد. 

هجمه غرب به فاطمیون نشان می‌دهد راه را درست رفته ایم

در چند ماه اخیر شاهد شکل گیری هجمه ای گسترده از سوی غرب با هدف مخدوش کردن چهره فاطمیون در صحنه داخلی افغانستان بودیم. سید زهیر مجاهد در مورد دلیل این هجمه سازمان یافته هم می‌گوید: حضرت امام خمینی (ره) بارها فرمودند آن جایی که دیدید دشمن به تکاپو افتاده، مطمئن باشید که راه را درست انتخاب کرده اید. وقتی جریان فاطمیون نه تنها از سوی غرب، بلکه از سوی رژیم صهیونیستی هم مورد هجمه قرار می گیرد و حتی بنیامین نتانیاهو به صراحت نام فاطمیون را برده و ما را تروریست اعلام می کند، اینجاست که می فهمیم راه را درست رفته ایم. حضرت امام خمینی(ره) همچنین می فرمایند: اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد. این اتحاد به برکت خون شهید سلیمانی در حال تحقق است. دست و پا زدن های طرف غربی - صهیونیستی نشان می دهد ظرفیت درست شناسایی و فعال شده است. فاطمیون ذخیره بین المللی برای انقلاب اسلامی است که در این سال ها دوباره فعال شده، این ظرفیت در کنار گروه‌های مقاومت ان‌شاءالله رسیدن به هدف نهایی را زودتر محقق خواهد کرد.

این فعال رسانه لشکر فاطمیون در مورد نقش سردار سلیمانی در پویایی جریان مقاومت هم عنوان کرد: حاج قاسم بارها بر این نکته تأکید می کرد که ما در عرصه مقابله با دشمن دو میدان پیش رو داریم؛ میدان نبرد سخت و میدان جنگ نرم. وی در این باره افزود: در عرصه نبرد فیزیکی سردار سلیمانی با نابودی داعش به بهترین شکل کار را پیش برد. اما میدان جنگ نرم همچنان مهم است. انتقام سخت با خروج کامل آمریکا از منطقه محقق خواهد شد، اما صرف این اقدام کافی نیست. وقتی ایالات متحده تنها در افغانستان بیش از 40 شبکه رسانه ای را تأسیس می کند، این خروج ظاهری تنها کافی نیست. کامل کننده این پازل مقابله با اقدام‌های فرهنگی آمریکاست.

فاطمیون، حزب‌اللهی دیگر

سید محمد حسینی معروف به ابوتراب یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون در نبرد علیه داعش هم سردار سلیمانی را شخصی چند وجهی عنوان کرده و گفت: ایشان تنها دارای ابعاد و توانایی‌های نظامی نبود. سردار در کنار آن ویژگی‌های شخصیتی خاصی هم داشت که از جمله آن می توانیم به مهربانی، دلسوزی و احساسی بودن اشاره کنیم. وی با بیان اینکه همین ویژگی ها موجب محبوبیت ایشان در دل رزمندگان شده بود، افزود: یادم هست در منطقه هنگام غذا به ما تنها یک پرتقال رسید. حال فرمانده ای با این درجه و سابقه این میوه را بین 15- 10 نفر از بچه ها تقسیم کرد. این احترام به نیروها احترام متقابل را به همراه داشت. در کنار این مسائل ایشان فرد شجاعی بود که نمود آن در مدیریت میدانی جنگ با داعش و در جنگ 33روزه آشکار شد. همه این ویژگی ها سردار سلیمانی را به یک مکتب تبدیل کرده است. سردار سلیمانی فرماندهی بود که همیشه خط نخست نبرد بود؛ یعنی هیچ وقت به نیروها نمی گفت شما بروید، بلکه می گفت شما بیایید دنبال من. این هست که این شهید محبوب بوده و همه دنیا از او حرف می زنند.

این فرمانده تیپ فاطمیون هم دلیل تبلیغات منفی دشمنان علیه فاطمیون را در موفقیت آن‌ها می داند. وی ادامه داد: فاطمیون اکنون به حزب الله دیگری تبدیل شده و مسلماً آن‌ها از این بابت نگران هستند. این تبلیغات که گفته می شود فاطمیون برای پول جنگیده و مزدور هستند، همه از بابت همین نگرانی است. این‌ها همه حرف است. واقعیت آن است که ثمره خون حاج قاسم به شکل گیری تیپ فاطمیون با جوانان مؤمن و شجاع انجامیده و آن‌ها از این بابت احساس ترس دارند. حسینی در انتها با بیان اینکه حاج قاسم امروز در جامعه افغانستان از جایگاه ویژه برخوردار است، عنوان کرد: پس از انتشار فیلم هایی از همکاری ایشان با مجاهدان افغان این علاقه بیشتر هم شده است. افغانستان افراد بزرگی دارد که یکی از آن‌ها شهید عبدالعلی مزاری است که از وی به بابامزاری نام برده می‌شود. شهید سلیمانی هم برای مردم بی پناه افغانستانی مانند یک پدر بود. وی در مورد رسالت امروز ما هم گفت: وقتی حاج قاسم در جمعی پنج بار قسم جلاله والله را به‌کار برده و می گوید اگر کسی با نظام و رهبری زاویه داشته باشد، عاقبت بخیر نمی شود، پس رسالت و وظیفه ما مشخص است. اگر قاسم سلیمانی مالک اشتر لقب گرفته و محبوب شد، به این دلیل است که سرباز بی چون و چرای رهبری بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امراله مهماندوست ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    جناب آقای امرالله صالح سلام احتراما طالبان و القاعده و داعش و... زاده خود آمریکا هستند به نظر جناب عالی آمریکا فرزندان خود را از بین می برد؟ باورش غیر ممکن است.